Mexická Grand Prix, 25. října 1970
Sezóna roku 1970 byla zvláštní. Úmrtí Jochena Rindta na italské Grand Prix vyústilo v první posmrtně udělený titul světového šampiona. Chaotická Grand Prix v Mexiku se pro ni stala podivným závěrem a vznesla mnoho otázek, jaký druh kontroly do budoucna převzít jak nad zvířaty, tak nad lidmi.
Na startu závodu o 65 kolech v Mexico City stanulo pouhých 18 jezdců. Pořadatelé se potýkali s omezeným rozpočtem, přesto trvali na tom, že závodníkům vyplatí peníze raději za start než za výsledné pořadí. Ve svých čtyřiačtyřiceti letech Jack Brabham prohlásil, že to bude jeho poslední závod. V kvalifikaci se umístil jako čtvrtý za Clayem Regazzonim (Ferrari), Jackiem Stewartem (Tyrrell) a Jacky Ickxem v dalším Ferrari. Dle očekávání byl den závodu teplý a slunečný, nikdo ale nečekal, že se na v podstatě bezvýznamném závodě sejde kolem 200 000 diváků. Když se blížil čas startu, dav čím dál tím více divočel a strhával plot a zábrany pro lepší výhled. Brzy stály celé řady na samém pokraji okruhu. Když jim oznámili, že se závod neuskuteční, dokud se neposunou zpátky, začaly vzduchem létat lahve.
Závod mohl být stejně tak dobře odvolán. Obavy, že se vřava ještě více rozproudí, však byly příliš reálné, a tak Jackie Stewart a Mexičan Pedro Rodriguez objeli okruh, aby dav trochu uklidnili. Ani to nemělo přílišný efekt, když se ale smetly střepy z lahví, jezdci mohli vyrazit do zaváděcího kola. Mnozí z nich na ni vyjížděli s nejistotou, situace se ale jevila víceméně pod kontrolou a závod rychle odstartoval – o více než hodinu později.
Regazzoni vedl až do první zatáčky, na konci druhého kola jej ale předstihli Ickx a Stewart. Ve 14 kole se Stewartovi uvolnila řadicí páka a následná zastávka jej stála celé kolo. Po výjezdu z boxů se zařadil za třetího Brabhama, který byl o kolo napřed. Brzy předjel jak Brabhama, tak Regazzoniho a vydal se na stíhací jízdu Jackyho Ickxe, který závod vedl. Brzy ho předjel také a postupně se vypracoval až na desáté místo. Pak se dostal do potyčky s mexickým psem, který mu vběhl do cesty a náraz ohnul přední nápravu jeho Tyrrellu. Nešťastný Stewart neměl jinou možnost než odstoupit.
Brabham pokračoval ve spanilé jízdě až do 53 kola kdy mu odešel motor. Nemohl se proto rozloučit tak, jak doufal. Dvě Ferrari nyní osaměla a Ickx nakonec do cíle dorazil téměř minutu před Regazzonim, s Denny Hulmem v McLarenu na místě třetím.
Při závěrečných kolech se dav začal opět shlukovat na pokraji tratě a když Jacky Ickx konečně projel cílem, diváci v hejnech okruh zcela obsadili, což přinutilo další vozy zpomalovat, aby nedošlo k nehodám.
Dopady chování davu byly obrovské. Mezinárodní sportovní komise konání mexické Grand Prix pro další rok zakázala, pořadatelé totiž nemohli zaručit, že se situace nebude opakovat. Trvalo dalších 15 let, než se tam Formule 1 vrátila.