V roce 1955 s Maserati A6GCS startovala v závodě Targa Florio a získala uznání za celkové deváté místo, čtvrté v její třídě. První šanci v F1 dostala za volantem Maserati 250F v nemistrovském závodě v Syrakusech v dubnu 1958 a dojela pátá. V květnu debutovala v seriálu mistrovství světa ve druhém podniku sezony v Monaku, nepodařilo se jí však kvalifikovat. Juan Manuel Fangio, který v loňském roce získal svůj pátý a poslední titul mistra světa, za ni možná i kvůli vyššímu věkovému rozdílu cítil zodpovědnost a pomáhal Marii, jak jen mohl. Říkal, že jezdí až příliš rychle, příliš riskuje, a dělal si obavy, že by to mohlo špatně dopadnout. Nehody se jí ale naštěstí po celou kariéru vyhýbaly.
V sezoně Maria Teresa startovala ještě v dalších třech mistrovských závodech: nejlepší výsledek zaznamenala v polovině června v belgickém Spa-Francorchamps, kde dojela desátá, v Portugalsku a Itálii závod nedokončila. V Monze si jela pro lepší umístění, ale třináct kole před cílem ji ze závodu vyřadily problémy s motorem. De Filippis byla připravena závodit i v červencovém podniku v Remeši ve Francii, ale ředitel závodu ji na start nepustil. Údajně měl prohlásit, že jediná helma, jakou by měly mít ženy na hlavě, je ta u kadeřníka.
V roce 1959 to Maria Teresa zkoušela s Porsche v týmu Jeana Behry, ale na první závod sezony v Monaku se jí opět nepodařilo kvalifikovat. Dalším jejím startem měl být závod sportovních aut na okruhu AVUS v Německu, ale Behra se nakonec rozhodl odřídit závod sám. Na mokré trati dostal smyk a nehodu nepřežil. Druhý den zdrcená Maria Teresa skončila se závoděním a nepustila si ho do života příštích dvacet let.
Nebylo to jen smrtí Jeana Behry, bezpečnost jezdců v těchto letech byla žalostná a jen během dvou předchozích sezon zemřelo mnoho jejích přátel, mezi nimi Eugenio Castelloti při testování Lancia-Ferrari D50 v Modeně, Alfonso de Portago, po jehož nehodě v Mille Miglia se závod již nikdy nejel, Luigi Musso zahynul při Velké ceně Francie v Remeši, když se snažil dostihnout vedoucího Mika Hawthorna, Peter Collins nepřežil nehodu na Nürburgringu a Mike Hawthorn zemřel jen několik měsíců po získání titulu mistra světa při dálniční nehodě.
Maria Teresa založila rodinu a v automobilových kruzích se znovu objevila až v roce 1979, kdy se přidala do mezinárodního klubu bývalých jezdců F1 a v roce 1997 se stala jeho viceprezidentkou. V roce 2004 se podílela na vzniku Maserati Clubu a později se stala jeho předsedkyní. Maria Teresa de Filippis zemřela 8. Ledna 2016 ve věku 89 let.