Kanceláří Lotusu se začátkem roku 1968 šířila fáma. Tabáková společnost John Player má prý zájem využívat automobilové závody jako nový propagační nástroj. Esso a BP navíc právě dosti nevhodně vypadly ze sponzoringu Formule 1. Obě tyto společnosti v automobilovém sportu utrácely částku až 500.000 liber ročně. Dá se tedy říct, že týmy rozhodně o financích a jejich účelu užití přemýšleli. Výkonný vedoucí týmu Lotus, Andrew Ferguson, šel na ředitelství firmy Players v Nottinghamu jen na průzkum, na informativní pohovor. K všeobecnému překvapení se objevil o dvě hodiny později s uzavřenou obchodní smlouvou.
Potom už se věci začaly hýbat rychle. První velká evropská premiéra pro Lotus 49 s novým vzhledem ve stylu krabičky od cigaret byla na závodech v Brands Hatch v březnu roku 1968. Graham Hill byl jediným pilotem Lotusu, který se dostal na start. Při tomto závodě se mu zlomila hnací hřídel a předvedl nevýrazný výkon. Organizátory závodu přiváděl polepený Lotus k mírnému šílenství, a tak přinutili tým, aby zakryli logo námořnického kluka firmy Player lepicí páskou. Jedno z aut stáje Lotus uvidělo dokonce při tréninku černou vlajku za to, že vyjelo bez pásky kryjící logo. Později byl námořnický kluk nahrazen neoddiskutovatelnou britskou vlajkou. Ale i tak si sportovní oddělení BBC a TVI začalo stěžovat, že možná nebudou schopni vysílat automobilové závody žádného typu, pokud budou vozy pokryty reklamou.
Španělští organizátoři byli vůči sponzoringu týkající ho se týmu Golden Leaf podobně přecitlivělí a rovněž nechali některé části vozů Lotusu zakrýt. Tou dobou ale už měli všichni na mysli jiné, větší a důležitější věci. Jim Clark byl po smrti. Žalem zničený truchlící Chapman zmizel, tým byl dezorientován a uprostřed toho všeho byl Hill, za volantem jediného vozu stáje Lotus. O černou lepicí pásku se teď nikdo nezajímal. Jedinou dobrou zprávou z Hillova pohledu bylo to, že hrozivě rychlý Jackie Stewart, nyní ve službách Kena Tyrrella v jeho týmu Matra-Cosworth, do závodu nenastoupí kvůli zlomenému zápěstí.