Úvodní závod odhalil problémy s rapidní degradaci pneumatik pro sezónu 2013. Sebastian Vettel byl mezi jezdci, kteří byli se stavem pneumatik nejméně spokojení a nazýval je „pneumatikami z čokolády“. Po letní přestávce už ale byl Vettel k nezastavení a až do konce sezóny každý závod vyhrál. Nasbíral ohromujících 397 bodů. Druhý v pořadí Alonso jich měl o rovných 155 méně. Jezdec Red Bullu číslo 2, Mark Webber, se na pódium dostával také dost často a v celkovém pořadí skončil za Alonsem třetí. Na konci sezóny ukončil kariéru ve Formuli 1 a přesedlal do závodů WEC. A co vlastně pomohlo Red Bullu dostat se zpátky do sedla? Po letní pauze firma Pirelli přivezla směs pro pneumatiky z roku 2012, o což Red Bull ostatně usiloval již od úvodních kol. Některé týmy byly proti, když však na britské GP praskly pneumatiky hned u pěti vozů, názor změnily.
Ferrari F138 nepatřilo k nejlepším vozům, což dokazuje i fakt, že Alonsův kolega Massa skončil až celkový osmý. Alonso s ním dokázal vyhrál dva závody, v Číně a svém rodném Španělsku, a pravidelně končil závody na lepší pozici, než na jaké se kvalifikoval. Potřetí za čtyři roky však končil na druhém celkovém místě. Massův nejlepší dojezd sezóny bylo třetí místo ve Španělsku.
Přestup Hamiltona z McLarenu do Mercedesu byl největším přesunem sezóny. Vyhrál však pouze jedinkrát v Maďarsku, což jeho rozhodnutí stavělo do poněkud zvláštního světla. Hamilton se však nechal slyšet, že potřeboval změnit prostředí – vždyť s McLarenem byl spojen už od 11 let! Jeho kolega Rosberg zvítězil dvakrát, v Monaku a v britském Silverstonu. V Silverstonu si sice jel pro vítězství Hamilton, ale byl právě jedním z jedzců, kterým v závodě praskly pneumatiky. Kromě výhry v Mad’arsku se na pódiu objevil ještě čtyřikrát, což mu na konci roku vyneslo 4. pozici v celkovém pořadí.
Překvapením sezóny byl náhlý odchod Kimiho Räikkönena Lotusu. Před posledními třemi závody se držel na celkovém třetím místě. Zlom ale přišel na GP v Abú Dhabí, kdy Iceman dostal pokyn, aby se svým vozem uhnul a pustil týmového kolegu Grosjeana vpřed. Räikkönen to odmítl. Následně vyšlo najevo, že Kimi nedostal celý rok zaplaceno. Rozhodl se tedy ihned skončit a v týmu Lotus jej pro dva zbylé závody nahradil krajan Heikki Kovalainen. Romain Grosjean v prvním z nich zajel svůj do té doby nejlepší závod ve Formuli 1, když ve Spojených státech dojel druhý.
Když se po posledním závodě v Sao Paulu, na kterém Vettel skóroval svou třináctou výhru v sezóně, usadil zvířený prach, týmy sbalily svá auta s vědomím, že se toho náhle hodně mění. Pro sezónu 2014 totiž platila nová pravidla, která znamenala konec 2,4 litrových osmiválcových motorů a nástup hybridních šestiválců o objemu 1,6 litru.