Jak mohl jen tušit, že se to obrátí v opakování noční můry jménem Williams, Nelson Piquet a Nigel Mansell? Jak mohl předvídat, že bude mít Hamilton jakýsi zázračný talent? Šest měsíců od doby, kdy oznámil světu, že se chystá na zisk třetího titulu a uzavře tak hattrick, se Alonso ocitl v situaci, kdy si veřejně stěžoval na situaci v McLarenu. „Inu, hned od začátku jsem se necítil pohodlně“, oznámil při rozhovoru do rádia. „Mám britského kolegu v britském týmu, který odvádí skvělou práci. Ale všichni víme, že všechna podpora a pomoc je věnována jemu. To jsem pochopil hned od začátku.“ Ve snaze, aby jeho stížnost vyzněla jako něco jiného než stížnost, dodal: „Nestěžuji si, kdybych zůstal u Renaultu, Hondy nebo kteréhokoliv jiného týmu byl bych na tom hůř. Není to žádný velký problém, opravdu není. Jsem klidný, jsem v pohodě. Ale je mi jasné, že je zde určitá netrpělivost vrátit se na vrchol a znovu vládnout závodnímu poli.“ Jediným problémem bylo to, že netrpělivost byla převážně na jeho straně: všichni ostatní nevěřícně zírali na Lewise Hamiltona.
Koneckonců, Hamiltonovo působení ve Formuli 1 se stále dalo počítat na týdny, spíše než roky. A přesto, v polovině závodního kalendáře, stál na stupních vítězů v každém závodě. Dvakrát zvítězil a dvakrát vyhrál v kvalifikaci. Lidé jásali při jakékoliv zmínce jeho jména. Byl fantasticky talentovaný, poctivě dřel, byl příběhem ctnostné tvrdé práce až na samotný vrchol. Navíc dobře vypadal a měl tendenci se podceňovat. Staříci se prali za Hamiltonovu dobrou pověst. Sir Stirling Moss prohlašoval: „Je tím nejlepším, co jsem doposud viděl. Nenapadá mě nikdo další, kdo by kdy předvedl takový talent.“ A další jeho tvrzení, které posunovalo Hamiltona až na samý vrchol geniality: „Lewis si se svými kvalitami rozhodně zaslouží být na vrcholu společně s Fangiem.“ Sir Jackie Stewart podobně zazářil, když se nechal slyšet, že: „Hamilton dokázal více za kratší čas než kterýkoliv jiný z jezdců, které jsem měl kdy možnost vidět.“ Nigel Mansell trochu pochmurně poukázal v celé věci na to, že měl Lewis štěstí usednout do báječného auta. Řekl: „To co dokázal je působivé, ale byl to tak jako tak jeho úkol.“ Nikdo si toho nevšímal. Hamilton byl absolutní senzací. A byl to hlavně britský řidič v britském týmu, který měl jako první po deseti letech, od dob Damona Hilla, reálnou šanci získat titul mistra světa.
To ale samozřejmě nevyšlo. Přes všechnu svou podrážděnost a melancholii, kvůli odmítavosti vůči němu ze strany McLarenu, dvojnásobný šampión, absolutní a kategorická jednička Alonso, pokračoval v tvrdé práci. Zvítězil v Monze a získal třetí místo v Číně, kde Hamilton zlomil srdce miliónům příznivců, když vyjel z trati a uvízl v kačírku. To znamenalo, že jediným, kdo z této situace vyšel kladně, nebyl nikdo jiný než ďábelsky založený a často bizarně rychlý Kimi Räikkönen. Räikkönen byl pravým důkazem skutečnosti, že Finové nejsou jako ostatní lidé: dokázali vyprodukovat více světových šampionů Formule 1 v přepočtu na velikost populace než kterákoliv jiná země. Finů je dohromady pouhých pět miliónů, ale předvedli Kekeho Rosberga, výborného Miku Hakkinena (šampióna z let 1998 a 99) a nyní měli Kimiho Räikkönena, který ujížděl ve svém Ferrari jako lupič kolem McLarenů a nechal za sebou nešťastného Alonsa a omámeného Hamiltona péct se ve vlastní šťávě.
Známý jako „Ledový muž“ pobíral Räikkönen ve Ferrari v roce 2007 plat něco přes dvacet miliónů liber a kromě častého užívání si divokých večírků byl velice chladný. Jak uvedl jeho krajan Mika Salo: „Věci jako rodinné záležitosti a tak dále nám nejsou blízké. V průběhu mé kariéry ve Formuli 1 mi zemřel dědeček s babičkou a já ani nepřišel na jejich pohřeb. Nebyla to pro mě tak významná událost a věřím, že to tak u nás (ve Finsku) mají všichni.“ Také zveřejnil, že Finové jsou velice tvrdohlaví, žárliví a sobečtí lidé. „Takže, raději se vám osobně bude dařit dobře, než byste dovolili, aby se dobře dařilo někomu jinému.“ Räikkönen ve Ferrari vylepšeném aerodynamickými vymoženostmi vyhrál tři ze čtyř posledních závodů, což se stalo osudným pro dva jezdce McLarenu. Alonso byl hluboce frustrovaný. Měl na kontě čtyři výhry, ale zároveň čtyři druhá místa a čtyři třetí místa – Räikkönen, Hamilton nebo Massa věčně potápěli jeho šance. Klidný Räikkönen prohlásil: „Za volantem? Prostě jedu a snažím se jet tak rychle, jak jen můžu.“ O tlaku v soutěži řekl: „O mnoha věcech příliš nepřemýšlím. Prostě jdu a dělám je.“ A na otázky o jeho platu v hodnotě dvacet miliónů liber, veliký dům ve Švýcarsku a svou manželku, bývalou Miss Scandinavia, odpověděl: „Nemůžu si stěžovat.“