Skopová Grand Prix, září 1947
Jakkoliv se to může zdát alarmující, město Silverstone se vůbec nemuselo stát místem konání britské Grand Prix nebýt jedné vzrušující pitky v baru Mitre Oak v Ombersley ve Worcestershire. Zde trávila jeden zářijový večer roku 1947 skupinka řidičů. V dobré náladě z čerstvě absolvovaného závodu do vrchu v nedalekém Shelsley Walsh jezdci přemítali, kde by se mohl konat další závod. Moc možností nezbývalo: Brooklands už byl zabraný a z Donington Parku se stalo skladiště vojenských vozů. Nadšenec jménem Maurice Geoghegan nadhodil nevyužívanou leteckou základnu poblíž své rodné vesnice Silverstone v Northamptonshire. Zmínil, že tam předchozího roku testoval svůj Frazer Nash, a má tak základnu perfektně zmapovanou. Okruh po obvodu cest byl dlouhý 3 kilometry, na přistávací ploše pak další dva. Proč by se tam tedy nešli zítra podívat?
V baru se to zdálo jako vynikající nápad, a tak se vlastníci jedenácti vozů Frazer Nash a Bugatti následujícího rána sešli v Silverstonu, kde se k nim připojil pilot Tiger Mothu, který na základně přistál a rovnou zkusil štěstí i na čtyřech kolech. Během tréninku jeden z jezdců vrazil do zahradních vidlí, které mu probodly paži. Ačkoliv byli na místě přítomni čtyři lékaři, ani jeden z nich se neobtěžoval s ránou cokoliv dělat a krvácení tak muselo ustat samo.
O samotném závodě je známo velmi málo, krom toho, že když Geoghegan mířil do Stowe, srazil toulavou ovci. Byl to konec cesty jak pro ni, tak i pro jeho Frazer Nash. Čtvernohá nezdárnice však dostala alespoň in memoriam cenu útěchy v tom, že se závod proslavil jako Skopová Grand Prix. Setkání pak skončilo letitou tradicí – v hotelu Saracen’s Head v Towcesteru.
Slovo dalo slovo a během jednoho roku od Geogheganova pionýrského závodu se v Silverstonu poprvé uskutečnila britská Grand Prix. Roku 1949 se okruh stal se kolébkou britského automobilového závodění.