Wolfgang Alexander Albert Eduard Maximilian Reichsgraf Berghe von Trips se narodil 4. května 1928 v Kolíně nad Rýnem. Jako malý začínal s motorkami, postupně závodil v několika menších národních sériích a v roce 1955 se vypracoval na pozici rezervního jezdce Mercedes-Benz. Toho roku stál v Le Mans u trati, když trosky z SLR týmového kolegy Pierre Levegha zabily 83 diváků. O tři měsíce později již byl von Trips plnohodnotným členem týmu a získal druhé místo v Tourist Trophy v Irsku.
V roce 1956 po něm sáhlo Ferrari a Wolfgang se zařadil mezi hvězdy jako Juan Manuel Fangio, Peter Collins a další. V roce 1957 společně s Alfonsem de Portagem, Collinsem a Castelottim vyhrál ve Ferrari 290 MM 1000km Buenos Aires a útočil také na vítězství v posledním ročníku Mille Migli. Ale Enzo Ferrari chtěl, aby zvítězil Piero Taruffi. Taruffi toho měl v závodě dost a jeho auto mělo problémy s převodovkou, ale von Trips mu výhru přenechal.
Pak přišel debut v F1 v Monze, kde hrabě řídil Lancii-Ferrari D50. Hned v tréninku měl s autem problémy a do závodu nakonec ani nenastoupil. Do konce sezony získal alespoň třetí místo ve Venezuele, společně s krajanem Wolfgangem Seidelem.
Von Trips exceloval v roce 1958 ve světovém mistrovství sportovních aut, když získal druhé místo v 1000km Buenos Aires a třetí místa v Targa Florio a ADAC 1000km na Nürburgringu a Ferrari získalo další týmový titul. Němec mezitím startoval i v F1 a nejlepším umístěním pro něj bylo výborné třetí místo ve Francii s Dinem 246. Pro tým z Maranella to ale přesto byla černá sezona, protože při nehodách zahynuli Peter Collins a Luigi Musso.
V příští sezoně to Wolfgang zkoušel u Porsche a s 718 RSK dojel společně s Jo Bonnierem druhý v Tourist Trophy. Přispěl tak k nečekanému sesazení Ferrari z trůnu, které se na konci sezony dělilo právě s Porsche o druhé místo, a mistrem se stal Aston Martin.
V roce 1960 se však k Ferrari vrátil a s 250 TR se mu opět dařilo v 1000km Buenos Aires, kde dojel druhý. Další stříbrné umístění zaznamenal v Targa Florio a pomohl Ferrari k titulu. Von Trips se také začal výrazněji prosazovat v F1 a na konci sezony mu patřilo dělené šesté místo.
V roce 1961 už byl Wolfgang ostříleným jezdcem a dařilo se mu ve Formuli 1 i ve sportovních autech, kde získal druhé místo ve dvanáctihodinovce na Sebringu a první v Targa Florio. V F1 si to o titul světového šampiona rozdával s Američanem Phillem Hillem. Von Trips získal svá dvě vítězství právě v této sezoně, když vyhrál Velké ceny USA a Británie, vždy právě před Hillem. Ten vyhrál zase v Belgii, kde zbylo druhé místo na hraběte.
Před závodem v Monze 10. září von Trips vedl celkové pořadí a k titulu mu stačilo dojet na třetím místě. Kvalifikoval se na pole position, ale hned ve druhém kole měl před zatáčkou Parabolica kolizi s Lotusem Jima Clarka. Von Tripsovo Dino trefilo zadek Clarkova auta, které skončilo v hodinách. Skotovi se nic nestalo. Ferrari ovšem vyletělo z trati, vyhodilo von Tripse ven a ten utrpěl smrtelná zranění. Auto poté vletělo mezi diváky a zabilo dalších jedenáct lidí.
Wolfgang se tak zařadil do nešťastného seznamu jezdců, kteří přišli v Monze o život. Mezi ty nejznámější patří Albeto Ascari, Jochen Rindt a Ronnie Peterson. Závod nakonec vyhrál Hill a získal titul, o pouhý bod před von Tripsem.
Hrabě von Trips před svou smrtí zřídil motokárovou trať v Kerpenu v Německu, kde začínali například bratři Schumacherové.