Malá britská automobilka Cooper dokázala v 50. a 60. letech jako první prorazit v závodech Formule 1 s koncepcí vozů s motorem vzadu. K tomu ji nejvíce napomohly motory od firmy Coventry Climax. Vůz Cooper T 51 s 2,5litrovým motorem Climax a Jackem Brabhamem za volantem se stal prvním závodním autem s motorem vzadu, které vyhrálo Velkou cenu, a to GP Argentiny roku 1959.
33. Britská garážová výroba putuje na závodní tratě
Příběh Formule 1
Ve skutečnosti přišly v automobilovém světě dva převraty. První spočíval v novém vzhledu a tvaru vozů, a tím druhým bylo bezesporu místo jejich výroby. Z původního řekněme povstání garážních.....
Ve skutečnosti přišly v automobilovém světě dva převraty. První spočíval v novém vzhledu a tvaru vozů, a tím druhým bylo bezesporu místo jejich výroby. Z původního řekněme povstání garážních.....