V den závodu se nečekaně objevily další komplikace. Počasí bylo nezvykle horké, a tak měl Moss z karoserie sundané postranní panely. Lotus tím přišel o velký kus karoserie. Vypadal tak ještě o něco více úsměvně a působil ještě více jako podomácku vyrobený. Sám Moss se namáčel vodou z kbelíku, aby dokázal odolat horku a udržet vysokou teplotu na uzdě. A jen tak mimochodem neopomněl prohlásit, že se v tom mokrém vzhledu cítí poměrně okouzlující.
Během toho, co Stirling Moss seděl ve svém voze, připravený na startovním roštu a čekajíc na povel ke startu, všiml si trhliny v trubkách podvozku. Typický Lotus, lehoučký ale křehký jako list papíru. Zavolal svého mechanika, kterým nebyl nikdo jiný než legendární Alf Francis. Francis flegmaticky omotal několik vlhkých ručníků kolem trubek sousedících nádrží s benzínem, které byly samozřejmě plné výbušného paliva. Bylo v nich témeř 140 litrů explozivního benzínu AvGas. Francis potom s klidem svařil rám znovu dohromady oxy-acetylenovým hořákem. I Moss byl během té akce neuvěřitelně klidný. Jeho automobil byl více méně slepen dohromady a on se choval jako by to byla ta nejpřirozenější věc na světě.
Závod byl odstartován. Richie Ginther, pilot stáje Ferrari, se dostal na vedoucí pozici, ale ještě před tím, než byla odjetá jedna čtvrtina závodní tratě, se do čela probojoval Moss a zbytek závodu odjel v opravdu vysokém tempu. Jeho průměrná rychlost na kolo byla o pouhou polovinu sekundy pomalejší než jeho čas z kvalifikace. A tak Moss nejen stanovil nejrychlejší čas na jeden okruh, ale ještě si dovolil s ledovým klidem ponížit své soupeře. Jeho styl jízdy působil uvolněně, bez jakéhokoliv tlaku. Pohodlně opřený zády do sedačky projížděl kolem diváků a mával. Vypadal jako elektrický zajíc pronásledovaný chrty. Byli schopni se mu přiblížit, ale nikdy se nedokázali přiblížit natolik, aby ho dostali. Po 322 ujetých km a téměř třech hodinách jízdy, za přítomnosti nepovolujícího tlaku, v závodě zvítězil.
Dojel první, jen něco málo kolem tří sekund před Gintherem. A když Američan Ginther konečně dojel do boxů, byl pronásledováním Mosse v závodě tak vyčerpaný, že musel být doslova a do písmene vytažen ze svého vozu. Moss, který seděl ve směšně vypadajícím Lotusu, si dopřával šampaňské. Kdybyste měli vybrat jeden závod, kterým se jedinečný Moss zapsal do historie, byl by to nejspíš právě tento.