Neboli „přísavný efekt“, aerodynamický princip využívaný u závodních aut pro zvýšení přítlaku. Díky spodní straně auta, konstruované jako obrácené křídlo, vzniká pod vozem podtlak, čímž je přitahován k zemi. Poprvé jej využil Colin Chapman u vozu Lotus 78 roku 1977, dokonalosti pak dosáhl u vozu Lotus 79, tzv. wing car. Využívání ground efektu bylo roku 1982 v F1 kvůli bezpečnosti zakázáno, vozy byly totiž příliš rychlé v zatáčkách.
99. Vztekloun Gilles
Příběh Formule 1
Pravdou je, že Gilles Villeneuve se ne příliš dobře vyrovnával s tím vším tlakem. Bylo pěkné být lidovým hrdinou, ale Villeneuveovi bylo nyní třicet let a řídil vůz, který možná nikdy nebude správně.....
Pravdou je, že Gilles Villeneuve se ne příliš dobře vyrovnával s tím vším tlakem. Bylo pěkné být lidovým hrdinou, ale Villeneuveovi bylo nyní třicet let a řídil vůz, který možná nikdy nebude správně.....